Follow by Email

miercuri, 9 noiembrie 2011

Solutie pentru durerile de spate

    Pe masura ce sarcina inainteaza apar diverse modificari in aspectul fizic al unei viitoare mamici. Cea mai vizibila dintre toate este noua dimensiune a  burticii, locul unde bebelusul tau se dezvolta si unde creste si el mare o data cu casuta lui de vis...Insa o data cu aceasta schimbare, incep si durerile de spate, pentru ca burtica impinge coloana in fata si o curbeaza mai tare, iar daca nu faci ceva in acest sens, fii sigura ca dupa nastere, cand vei schimba bebelusul sau il vei imbaia, durerile isi vor face simtite prezenta.Iata cum am reusit eu sa scap de aceste dureri:
      Dinainte de a ramane insarcinata am fost diagnosticata cu o hernie de disc in stadiu incipient, solutia pentru ameliorarea si imbunatatirea posturii si a starii de sanatate fiind miscarea, si nu orice fel de miscare!! Celor cu aceasta afectiune li se recomanda mersul pe jos, o greutate ideala si exercitii gen Pilates. Iar pentru doritorii de jogging se recomanda alergatul pe varfuri, pentru ca alergatul cu toata talpa nu face decat sa agraveze lucrurile. Sa nu credeti ca eu am facut toate aceste lucruri, am ramas la doar 2 din ele, o greutate ideala si alergatul pe varfuri:)), chair daca suna ciudat!
         Si cum dupa 20 saptamani burtica incepe sa devina o vila cu etaj pentru locatarul dinauntru, durerile de spate apar si ele, asa ca la 23 de saptamani eram prezenta in sala de Pilates. Nu mi-a venit sa cred cand la sfarsitul orei puteam sa stau in picioare fara sa ma doara nimic, era fantastic! Si asa a fost pana la sfarsitul sarcinii, nu am mai avut deloc probleme cu spatele. Pilates am facut pana in sapt 37, cand m-am oprit, nu pentru ca mi-a interzis medicul, ci pentru ca eu tot asteptam sa nasc..si am zis sa nu nasc in sala de exercitii:).
       Cu adevarat acest sport m-a ajutat nu numai pe sarcina, dar si in timpul si dupa nastere! E uimitor cat de benefica poate fi pentru organism miscarea! Asa ca fetita mea scumpa, cand mami inspira si expira la sala, facand exercitii, tu pui mic dormeai ca un ursulet, fara nici o grija, si asta deoarece,  "casuta ta cu etaj" se legana pe ritm de Pilates!

2 comentarii:

  1. Foarte buna sugestia de a face sport pe sarcina, deoarce multe mamici considera ca se protejeaza mai mult pe ele si pe copil daca stau cat mai mult locului. Gresit...nu e buna nici exagerarea, dar ca in orice lucru pe care il facem in viata e bine sa avem echilibru.Sa ne punem de-oparte timp pentru odihna, dar si pentru exercitiu spre binele tuturor.
    Luminita

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari;)
    Si ne bucuram ca ti-am fost de folos;)
    Fetele de la Pilates!

    RăspundețiȘtergere